Monday, January 16, 2012

salam.

'Ya Allah semoga kau permudahkan segalanya.semoga segala seperti yang dirancang.berkati n permudahkan segalanya:)'

Selagi kita x berhenti berharap dariNya.selagi kita berpegang teguh dengan janjinya.selagi kita yakin dgn qada n qadar insyallah,Dia akan sentiasa bersama kita:)

tipulah kalau kata tidak pernah rasa putus harapan.kita hamba Dia yg lemah.ada masa kita lupa.ada masa kita rasa putus harapan.

tuhan menduga untuk menguatkan hambanya.kehilangan orang yang kita sayang, kehilangan orang yang memberi sokongan...seperti burung yang patah sayapnya...

mak kata kalau ada impian kena kuat.insyallah kalau sabar lambat laun insyallah Allah akan makbulkan.

KUAT.SABAR.perkataan yang selalu keluar dari mulut abah n emak.

kadang-kadang...saya lemah x berdaya.air mata mmg dah slalu jd peneman setia.tp saya kena kuat perjalanan yg panjang tu x bebaloi putus asa sekarang.

saya tahu ramai yang sgt care.terima kasih.

doakan saya:)insyallah saya juga akan sentiasa doakan anda semua:)

Saturday, January 7, 2012

nasihat abah...

Salam.

Hampir seminggu kembali ke rumah semula.yup, rumah selalu menjadi tempat yang sangat tenang.walaupun rumah sgt hetic.semuanya bergerak dgn cepat n busy tp still it is the best place to hide from everything!

Permulaan tahun yg agak sedikit tertekan.kecewa n sedih.terasa dipermainkan.tp Alhamdulillah sgt ada semua org yg memberi kekuatan.yup...x perlu kut diheret rasa marah bercampur kecewa n sedih tu.rezeki tu kan tuhan dah tentukan untuk kita.cuma jgn gv up n terus berusaha n melangkah.

Ada interview lg end of this month.lambat lg.tp byk benda nak kena study.dr company yg besar this time.rasa takut juga when recieve their call tadi.oh...hmm....x tau nak ckp camne.tanya abah."should i go?"Abah cuba memujuk."cuba la dulu.kita x tau kalau kita x cuba.mungkin ada sesuatu yang tuhan janjikan tuk kita nnt.mana tahukan?"

Emak pun memujuk juga.mungkin hati ni masih terkesan sikit ngan benda yg lepas-lepas.tp bukankah sepatutnya cabaran n dugaan tu lebih menguatkan diri ini???hmm....kali ni abah kata dia akan teman.kali ni kat melaka.kalau ada rezeki Alhamdulillah.

Pasal master, plan tu still mcm asal. 7 bulan keje cukup kumpul duit tuk byr 4 sem master nnt:)

Semoga Allah mempermudahkan segala-galanya.

Doakan saya!