Thursday, March 31, 2011

i love the smile:)

yeah!!!

sumone is smiling again...:)

hmm.....walaupun still not in d mood...

tp saya suka!

coz u smile

u laugh

cute!

u lost sumthing...

but

u can see how much people care:)

sgt ramai org sygkan kamu!

Tuesday, March 29, 2011

keep strong!

buat kamu...

buat teman yg paling rapat....

semoga kamu kuat untuk dugaan ini....

'barang siapa yg Allah mahukan kebaikan untuknya, Dia akan mengujinya dengan kesusahan'

riwayat Al-bukhari

keep strong hunny...

tuhan menduga...

bersabarlah:)

Friday, March 25, 2011

kemampuan kita lain-lain...

salam....

oh....terasa annoying sbnrnya dgr org duk bebicara tntg result spm.oh sudah2 lah bercerita tntg result.yg dpt result baik mungkin best n terus bercerita tp mereka yg dpt result teruk camne???bg la mereka bernafas juga.things happen n there must be reason behind that.hope result tu titik tolak tuk mereka berubah.oh...yup im annoying!

kadang-kadang aku pelik kenapa kita susah nak bg org 2nd chance?semua org melakukan kesalah.hmm...pernahkah sblm kita bebicara kita fikir sejenak....semua kata2 itu doa sbnrnya. lagi2 kata2 dr ibu bapa.hmm....ni lah masalahnya budaya kita kat malaysia ni.kita lbh melihat pada kejayaan pada paper semata2 tuk judge org.hmm...kalau org tu x pandai automatik kita punya pandangan kat seseorg tu rendah berbanding mereka yg ada result hebat2 ni.hmm....sampai bila ek bnd2 camne akan berterusan????oh...aku sekadar mampu mengeluh....

aku x tau aku lyk berbicara tntg result n pandangan org.terasa terdengar kata2 sinis.yup.ncb kita berbeza.kemampuan kita juga berbeza.kalau aku kata aku faham perasaan mereka yg berada dibawah nnt ada lak org kata kau pernah rasa ke?k.aku x pernah rasa mcm mana ada kat bwh dpt result sgt teruk or gagal.tp aku pernah nyaris berada dibwh.n it suck.that's why aku try so hard to be the best sbb aku suka lihat parent aku tersnyum hepi n bangga.aku paling benci dgr org membebel.lg2 bila kau rasa kau dah wat terbaik tp bila mereka mengharapkan lebih baik dr tu it so suck k!

aku selalu tertanya2....ada x parent yg x kisah as long as anak diorg epi n jd org???hmmm....mungkin x de kut.ye la semua parent nak anak diorg berjaya dlm pelajaran.dpt result gempak2.kalau boleh gi fly oversea.mmg terbaik la.n then x abis2 mak bapak tu duk cerita psl anak dia kat semua org.hei pe lg yg nak diceritakan kalau x pasal anak yg hebat.so secara x langsung nak bg tau gak mak bapak ni sgt hebat juga mendidik anak2 dia.ye la gene hebat mstilah anak pun jd hebat.hmm.....ntah la....sumtimes aku rimas ngan semua ni.x semestinya mereka yg stay stdy kat msia ni result diorg x hebat.n x semestinya mereka yg dpt result biasa2 ni x akan berjaya in their future life.

bila ek semua bnd ni akan stop???stop judging people based on result!

tuk anda2 yg sentiasa mendapat result hebat congrates.tp igt jgn lalai coz idup ni mcm roda.bila kita kat atas jgn lupa kita juga boleh berada kat bwh anytime.bersyukur pada segala2nya kurnian tuhan.teruskan lah usaha anda n tahniah sebab anda telah buat ibu bapa anda tersenyum bangga n puas.pasti mereka sgt bersyukur melahir n mendidik anda.jgn jadikan kejayaan anda tu sebagai tiket tuk anda mendabik dada:)

bagi mereka yg x bernasib baik.mungkin kali ni bukan rezeki anda.jgn sekali2 putus asa.selagi ada kemahuan disitu ada jalan.ramai org yg gagal sebelum mereka berjaya.bersyukurlah anda tuhan temukan anda dgn kegagalan supaya anda lebih menghargai sebuah kejayaan esok ari.jgn peduli pe yg org kata.jgn sekali2 biarkan kata2 org disekeliling anda memusnahkan semangat anda.kejayaan akedemik bukan semestinya titik ukur untuk kejayaan esok ari!:)

kan lebih baik dr kita menyindir, memberi komen2 yg menyakitkan hati, membangga diri ngan kejayaan sendiri n membandingkan kejayaan org ln, lebih baik kita membantu n membimbing mereka yg x berapa baik result ni supaya mereka x rasa tersisih n terus tercicir. sekurang2nya kita memberi mereka keyakinan semula tuk terus bersaing.

tp ini x akan berlaku kalau hanya ada seorg je yg berfikiran positif n yg ln tu negetif.pokok pun kalau ari2 kita sumpah leh mati.ni kan org.so marilah kita membantu antara satu sama lain. bg semangat semoga x de yg putus harapan:)

k enough talking....action tu lg terbaik dr duk membebel je:)

saya nak semua org berjaya dlm idup dia.

meh tolong saya!!!

p/s:oh...ari ni saya jd sgt indu kat awak lg.....hope god listen to my prayer today:)

Tuesday, March 22, 2011

wish u here...

salam....

mish u sgt2....hmm....wish u here....yup....seriusly mean it:(

ari ni saya demam.actually semalam lg tanda2 tu dah muncul.sape suruh main ujan.main ujan??huhu....skrg dah demam.pastu kena bebel.hmm....qila2...leh main ujan lg.hei bukan main...kena ujan coz lari2 mls nak bukak payung.oh....dah la skrg org duk bising pasl radiation kat japan tu.so dinasihatkan jgn duk main ujan.tp maig gak....hmmm....

oh....badan sgt panas.x larat nak bgn gerak gi mana2.tp jap lg ada taklimat tuk clinical.so kena gerak gi fac jap.oh esok mcm terpaksa batalkan plan gi mandi2 air terjun je.driver x cht nak wat camne.ncb baik demam after abis exam.hmm....demam may b coz x cukup tido kut lately.smlm dah la sedey.hunny i tu may b kena saman.serius x persan abang polis tu tercegat kat bwh jejambat tu.huhu....sedey sungguh.

kamu...seriusly mish u.hmm...lama dah x jumpa kan?almost 3 weeks.after i alik bandung that day kan.then kamu buzy bangat lately.so then i exam.so kita byk senyap.talk on d phone je.tu pun i yg call.lately u jarang call me.kalau i rasa i mish u sgt then i call.msg pun sama.kalau i x msg u senyap the whole day:( msg pun sometimes u x balas.hmm...do u mish me???hmm....ari ni bila x cht lg rasa mcm nak awak ada.hmm.....sgt sedey.if i request u to come here do u come???i dont think so...hmm....mish u...mish u.....:(

exam dah abis.next week dah start short sem.oh 3 more subjek kena stdy n mean ada 3 paper lg tuk exam then done.oh saya dah nak abis stdy.yeah!!

saya x sabar nak buzykan life saya.so saya kurang sikit fikir psl awak.

skrg mish u sbb x buzy x de bnd nak stdy...

bila gi mana2 i wish u were there wif me...:(

Sunday, March 20, 2011

bila maut menyapa....

salam....

kalau la td maut menjemput???ya Allah bersyukur sgt masih bernafas.

terigt insiden mlm td.sampai tido terganggu.serius terbyg segalanya.hopefully x de nyawa yg terkorban.

ari ni dgn sgt baik hatinya nak hantar azim gi melaka dating.oh.....kakak yg sgt baik hati.actually sbb ati ni x berapa tenang beberapa ari ni.peraaan x sedap ati.lg pun tb2 rasa x berperasaan nak alik shah alam sbb still dlm exam mode.serius mls gila nak adap buku alik.last paper isnin ni.tp kemalasan gila!k berbalik ngan cite gi melaka td.perjalan pergi kami sgt la tenang.sedar2 je eh2 dah sampai tol ayer keroh.gila pantas.30 minit je.cam blk shah alam je.so we hv epi2 time kat melaka.mubi.makan.sembang.gelak.x soping pun coz x de perasaan n ma x de.kalau ma ada mmg terbaik k!(walau x de mood tu tp dah fall in lv ngan beg roxy.oh no!!!!)

pesan ma jgn alik lewat sgt.aku pun x mau sampai srbn lewat sgt.sbb plan nak shot alik shah alam lak after that.masa on d way alik.ati sedikit gelisah.1st sbb ujan.2nd sbb dah nak magrib.kenapa ngan magrib???oh sbb aku x mau tempoh jln yg sgt hot area pedas tu time2 magrib.sgt byk cerita yg x best.sepanjang perjalanan serius ayat kursi sntiasa di ingatan.ati x sedap lg la x putus baca ayat kursi dlm ati.lps isi minyak kat rnr alor gajah.ngantuk je mata rasa.ncb baik ajim x tido n lyn aku.n then lps dr pedas b4 sampai rnr senawang tb2 depan mata kitorg ada sebuah kete lost control n berpusing toward arah ktorg n melintang tgh jln.

ya Allah tuhan je th perasaan ktorg masa tu.mengucap panjang aku.terkejut n x berdenyut jantung aku time tu.masa tu automatik muka mak n abah terbyg.sgt gila.ktorg betul2 kat blkg kereta yg excident tu.menyaksikan n melihat segalanya.ncb baik aku x ikut rapat kete tu n sempat elak kete tu yg tgh berpusing dr kena hunny aku.aku x tau pe ncb kete yg excident tu.yg pasti kete blnkg aku rempuh kete yg excident tu.blkg ktorg masa tu ada kete.agak rapat gak la kete tu.aku sempat elak tp kete blkg x sempat nak ngelak.ajim kata kete blkg terkena kete yg sedang berpusing tu.yup aku dgr bunyi rempuhan tp aku x berani nak stop.

aku teruskan perjalan sampai umah.terus x jd alik shah alam.yup until now still terbyg camne excident td.kareta yg tb2 lost control.dia break emergency.then berpusing may b sbb jln basah coz ujan.kete tu berpusing n langgar divider n aku time tu kat lane laju.ncb baik x speed as alwayz.masa tu dlm 100km/h aku bwk.lps langgar devider kete tu still berpusing n then melintang tgh jln.lucky x de kete sblh ktorg just kete blkg ktorg je.aku bertindak cpt beberapa saat tuk elak kete tu rempuh kete aku kalau x.....entah la.terigt pesan seseorg supaya kawal stearing time emergency n jgn sekali2 break.

aku x tau pe yg terjd pastu.x berani pun nak tgk cermin tuk tgk pe jd kat blkg.lps je dr kete tu aku terus tekan minyak.risau kereta td berpusing ke arah ktorg sbb rempuhan dr kete blkg ktorg.bunyi dentuman n break emergency je yg aku dgr.ya Allah hopefully x de nyawa yg terkorban.serius aku berdebar sgt.if aku sorg n pe2 terjd mungkin x terasa sgt.tp sbb ajim n kak cik dlm kete skali n if anything happen serius i will regrat my whole life!

hampir2 disapa maut....

syukur masih bernafas....

oh....agak cuak tuk drive esok alik shah alam:(

p/s:saya serius cerita kat awak td.saya cuak gila.but then awak leh main2 lg.rasa mcm awak x de perasaan lgsg dgr cite tu. if it real happen do u feel sad??or just say it bnd nak jd??yup.upset when rasa mcm ada org x kisah n x concern lgsg:(


Tuesday, March 15, 2011

amd...oh amd....

salam...

oh...serius tulang belakang aku sgt sakit.berjam2 duk kat atas kerusi menghadap nota2 mana x sakit.argh....aura2 stress telah muncul.siot je!esok ada 2 papaer.cyto n amd.aku x la risau sgt cyto.cuma ada brp bnd yg mcm x berapa lekat lg ni kat kepala otak.yg aku risau sgt ni amd.yup AMD. advance medical dignostic.subjek yg wat aku jd mls nak gi lab.1st sbb kau akan stuck kat lab sehari suntuk n kadang2 extend sampai esok tp hampeh sbb result cam hampeh.kalau dpt tu kira nasib baik la.kalau x mesti ada method kau silap or ada la bnd x cukup.bengang kan dah separuh ari duk lab alik2 dah nak sampai final step br lecturer kau kata bahan x cukup.x pun dah wat2 skali x dpt result n tb2 lecturer kau br perasan dia bg arahan salah!mmg mcm shit!menbazir masa n tenaga.

so kerana aku x suka bnd2 yg x mendatangkan faedah ni.so mmg byk kali la aku selamba je ponteng.mmg kalau ari selasa aku mls nak gi lab k.esok bila tny budak klas msti kata bagus kak qila x dtg.tp aku mmg kagum ngan budak2 klas aku.yg wat perangai cam aku ni aku rasa berapa kerat je.selalunya klas blh kata almost full gak la.sampai lecturer aku perasan akan kehilangan aku dlm klas dia.bila dia tny aku gelak je.mls nak bg tau reason aku krg ada yg terasa hati lak.yup...budak2 klas aku mmg baik gila.bila aku start bljr kat sini aku rasa segan silu lak nak ponteng klas dek kerana ktorg ni x ramai so mmg lecturer leh detect ar kalau kau x de.tp bila dah ujung2 aku abis stdy ni.ada bnd wat aku tawar ati mmg jgn harap la aku nak pujuk ati gi klas.kalau dah mls tu mmg aku trk comferter sambung tido lg besh!

bila fikir2 balik.adakan ini kesan aku x dtg lab jd aku blur bila fikir pe yg aku bljr selama satu sem ni subjek amd or adakah mmg lecturer aku tu x mengajar lgsg tb2 je nak bg soalan thp budak2 phd???oh aku x salah.sbb member2 aku yg x pernah ponteng pun tny aku pe nak stdy.argh!benci k.bila aku x tau pe yg aku stdy.pe yg aku dah wat.serius aku blur.so esok aku akan jwb pe sahaja yg aku rasa aku terbaca ari ni n that's it!hopefully lepas la.hai...cam rasa nak gi goda dr suruh dia up carry mark jd 60 n final ni just 40 je.hmm....

so kesimpulannya....stdy je la pe2 agar nnt dlm exam hall x la aku termenung lg byk dr mengarang....

doakan aku yek!

aja2 fighting!!!!


Sunday, March 13, 2011

hati sila lah makin tabah!

salam....

esok ada paper parasit. rabu lak ada paper AMD n cyto.byk lg yg x revise....hmmm....alhamdulillah ati ni semakin tenang.seharian smlm melayan emosi n air mata.ari ni bila dpt luahkan segala yg rasa, tenang n dtg sedikit kekuatan.saya mmg byk berfikir orgnya.bila sumthing happen fikiran tu jauh melayang.masalahnya bukan terlalu melayan sgt emosi tu.still stdy tp entah dimana part sedih dr nota yg dibaca saya pun x tau sehingga air mata menitik.huhu...abis basah note.seperti takungan air mata dah x terkawal.

hati saya terusik.sgt terasa dilyn sebegitu.saya x terdesak tuk merampas hak org ln.n saya juga x pernah terniat tuk mengganggu kebahagian org ln.hati saya telah dimiliki.sayang saya melebihi segalanya.n mana mungkin saya memperduakan cinta n kasih tu.oh....jika la kamu th betapa saya menyayangi dia n bagaimana saya menyayangi org2 yg saya sayangi mungkin kamu berfikir dua kali tuk menuduh.n mungkin x terlintas langsung pun.

hmm....tuhan mengajar saya semalam.mengajar saya yg x semua yg kita anggap sahabat menjadi sahabat.n tuhan juga tunjukkan saya betapa pentingnya semangat dr org yg tersayang. saya x mh menoleh kebelakangan n melihat blk memory semalam.yg lps biarkan lps.nekad ati ni x akan lgsg ada conection ngan insan yg x lyk dipanggil sahabat.x de bnd baik n x de terhutang budi pun dgn org begitu.serius ati ni tekad.mungkin lps ni ada sedikit rasa fobia.n maaf la jika qila yg dulu akan kurang mesra.x mau pisang berbuah dua kali.cukup lah.terasa bagai dihina....

start next week saya x akan menggunakan no lama lg.maaf cuma insan2 yg sgt rapat sahaja yg akan ada no tu.kali ni saya mh jd sgt tegas.mungkin ketegasan selama ini x cukup tegas sampai ada yg suka2 ati mengambil kesempatan.saya x perlukan org2 mcm mereka tuk lebih menyerabutkan kehidupan saya.cukup2 lah.cukuplah saya x ada kaitan n jgn suka2 ati heret saya kedlm masalah yg awak sendiri reka!

harap2 aku x jumpa kau kat luar sana.jika aku jumpa mmg bukan setakat setan semua antu jin akan merasuk aku!

oh hati.....sabarlah...tuhan itu ada n melihat serta maha mengetahui!

p/s:wish me luck.moga dugaan ni mempermudahkan perjuangan aku tuk paper yg akan dtg:)


Saturday, March 12, 2011

oh tuhan....

salam....

actually byk je nak membebel kat sini...tp x tau nak mula dr mana.aku x tau pe sbnrnya yg difikirkan oleh otak n pe sbnrnya ati rasa.yg pasti pe yg terjd ari ni x akan terjd kalau kita masing2 tau dimana batas kita n tanggungjwb kita.oh tuhan....agak terkejut dgn dugaan ari ni.yup saya menangis.tp bersyukur tuhan buka kan mata ini tuk melihat realiti yg berlaku.oh tuhan ati ni sgt sedey....

terasa mcm mh ada kat umah n menangis kat ma.tp ari isnin ni ada paper.oh tuhan...perlukah aku menangis???menangisi diri sendiri.aku cuba lyn semua org sebaik mungkin.walau kadang2 ada yg x deserve pun di lyn baik tp aku sedar Kau wujud Ya Allah.....hanya Kau je yg berhak menghukum n membalas perbuatan mereka....oh tuhan....kuatkan ati ni....setahun rupanya ada yg x senang ngan diri ini.ada ati yg berdendam.ada ati yg terluka.mungkin silap diri....terlalu baik dgn semua org.....

kenapa aku x tau perkara sbnr lbh awal???hmm....mungkin ini lah dugaan n cabaran untuk exam kali ni.patutlah ati ni berdebar.sampai terdetik pertanyaan....'sgt smoothnya sem ni....betul ke?'sampai cam tu skali ati berkata2.hmm....ni cara tuhan berbicara ngan hambanya.menyedarkan hambanya.....aku sedey n ati ni sgt marah.saya menjadi mangsa keadaan.pe kah ini maksud persahabatan dr org2 seperti itu???oh tuhan....lindungi aku.cukuplah itu yg pertama n terakhir.aku rela tidak punyai sahabat....

mh melupakan pe yg terjadi ari ni.mendoakan kebahagian org ln mungkin lbh baik dr menyimpan dendam.semoga tuhan menyedarkan dia tntg tanggungjwb n amanah.semoga mereka masih berpeluang mengecapi bahagia.semoga msh ada sinar bahagianya.mungkin tuhan menduga mereka supaya mereka menjadi lebih kuat....oh tuhan....semoga aku juga jd lbh kuat.semoga aku juga dilindungi dr bnd2 seperti ini lg.semoga dijauhi diri ini dr mereka2 yg lalai dr tanggungjwb....

oh tuhan.....hanya kau sj yg th tentang ari esok.....

p/s:terima kasih dayah n awak untuk ari ni.saya th saya msh ada sahabat2 yg baik.semoga Allah melindungi kalian juga:)

Friday, March 11, 2011

my final final...

salam....

today dah start final.k punya la rajin nak mengarang2 kat sini but still ada note yg x cover lg.hehe...dah mls nak selak note ni....2 ari duk stuck membaca n menstdykan diri.serius exam n stdy bosan k!tp nak result gempak2 kan...huhu....

this is my final final exam....pasni x de dah final exam....yeah!!!!pasni dah x pyh nak selak2 buku.tp still need to selak2 journal....ish....ni semua sbb thesis x siap lg sbb final.huhu...pas abis je final saya promise akan menyiapkan thesis ngan jayanya tp tu pun stlh bersiar2 n berpoya2 dulu after abis exam nnt.ye la....nak amik mood k:)

i wish i do well dis time.hmm...alhamdulillah sgt2 for dis sem not much thing happen.x byk bnd yg menyentap jiwa raga...everything going smooth.pe yg berlaku last sem was like bad dream n today is reality....huhu....very bad dream!n thanks ma for let me go for a very short vacation.i hv so much fun n release.mcm semua bnd yg menyerabutkan tu dah tertinggal di bandung la:)

wish me luck for today paper n the rest k.dream to get as high as i can....

saya mh terbang tinggi!!!!

thanks kamu coz always wif me....

thanks coz alwayz lend ur shoulder for me to cry...

thanks coz putting sweet smile at my face:)

Thursday, March 3, 2011

belajar...

salam....

wah...ari ni tiba2 terasa sgt jeles tgk fb sbb member duk membebel psl nak smbg belajar. aku mcm x berapa jeles la kalau diorg ni kecoh nak smbg master.yg aku rasa mcm agak x besh ye la sbb bebudak ni semuanya nak continue wat phd k.huhu....bapak jeles gila.setelah bakal menghabiskan master ngan jayanya maka mereka2 pun rasa cam nak gi terus wat phd.wei lex ar....bapak laju gilak!aku ni br je nak abis degree....diorg dah nak wat phd....sob...sob....jauhnya lg perjalanan!

lex qila....slow2...huhu...cuba meyakinkan diri tp serius jeles gila.hmmm....we starting together dulu2....tp skrg bapak jauh gila mereka in stdy life.hmm....ada unsur2 mcm down sikit.huhu....jauh sgt perjlnan ni.hmmm.....ni yg rasa nak terus smbg stdy after abis degree ni.nak bljr smpai phd gak!nak ada title doc gak kat depan nama tu....huhu....tp....dlm dilema....keje n stdy...nak keje....nak stdy gak....tp yg penting skrg sgt jeles kut tgk member nak wat phd....wah sgt hebat k!

so let pray that degree ni bakal abis ngan jayanya.oh tinggal brp bulan je lg untuk offically abis stdy.oh....setelah beberapa thn....akhirnya.....tp lum berakhir lg selagi x viva n slgi still mengarang2 thesis ni.huhu....x sabar nak abis....x sabar nak stuck kat real lab....x sabar gak nak rasa gaji 1st...tp nak gak sambung master....then phd....wah mmg tamak!

huhu....plz2....doakan everything going smooth k!.....huhu....jeles gila today...tp pemangkin nak jd lg better!

mari berusaha!!!!