salam....
kalau la td maut menjemput???ya Allah bersyukur sgt masih bernafas.
terigt insiden mlm td.sampai tido terganggu.serius terbyg segalanya.hopefully x de nyawa yg terkorban.
ari ni dgn sgt baik hatinya nak hantar azim gi melaka dating.oh.....kakak yg sgt baik hati.actually sbb ati ni x berapa tenang beberapa ari ni.peraaan x sedap ati.lg pun tb2 rasa x berperasaan nak alik shah alam sbb still dlm exam mode.serius mls gila nak adap buku alik.last paper isnin ni.tp kemalasan gila!k berbalik ngan cite gi melaka td.perjalan pergi kami sgt la tenang.sedar2 je eh2 dah sampai tol ayer keroh.gila pantas.30 minit je.cam blk shah alam je.so we hv epi2 time kat melaka.mubi.makan.sembang.gelak.x soping pun coz x de perasaan n ma x de.kalau ma ada mmg terbaik k!(walau x de mood tu tp dah fall in lv ngan beg roxy.oh no!!!!)
pesan ma jgn alik lewat sgt.aku pun x mau sampai srbn lewat sgt.sbb plan nak shot alik shah alam lak after that.masa on d way alik.ati sedikit gelisah.1st sbb ujan.2nd sbb dah nak magrib.kenapa ngan magrib???oh sbb aku x mau tempoh jln yg sgt hot area pedas tu time2 magrib.sgt byk cerita yg x best.sepanjang perjalanan serius ayat kursi sntiasa di ingatan.ati x sedap lg la x putus baca ayat kursi dlm ati.lps isi minyak kat rnr alor gajah.ngantuk je mata rasa.ncb baik ajim x tido n lyn aku.n then lps dr pedas b4 sampai rnr senawang tb2 depan mata kitorg ada sebuah kete lost control n berpusing toward arah ktorg n melintang tgh jln.
ya Allah tuhan je th perasaan ktorg masa tu.mengucap panjang aku.terkejut n x berdenyut jantung aku time tu.masa tu automatik muka mak n abah terbyg.sgt gila.ktorg betul2 kat blkg kereta yg excident tu.menyaksikan n melihat segalanya.ncb baik aku x ikut rapat kete tu n sempat elak kete tu yg tgh berpusing dr kena hunny aku.aku x tau pe ncb kete yg excident tu.yg pasti kete blnkg aku rempuh kete yg excident tu.blkg ktorg masa tu ada kete.agak rapat gak la kete tu.aku sempat elak tp kete blkg x sempat nak ngelak.ajim kata kete blkg terkena kete yg sedang berpusing tu.yup aku dgr bunyi rempuhan tp aku x berani nak stop.
aku teruskan perjalan sampai umah.terus x jd alik shah alam.yup until now still terbyg camne excident td.kareta yg tb2 lost control.dia break emergency.then berpusing may b sbb jln basah coz ujan.kete tu berpusing n langgar divider n aku time tu kat lane laju.ncb baik x speed as alwayz.masa tu dlm 100km/h aku bwk.lps langgar devider kete tu still berpusing n then melintang tgh jln.lucky x de kete sblh ktorg just kete blkg ktorg je.aku bertindak cpt beberapa saat tuk elak kete tu rempuh kete aku kalau x.....entah la.terigt pesan seseorg supaya kawal stearing time emergency n jgn sekali2 break.
aku x tau pe yg terjd pastu.x berani pun nak tgk cermin tuk tgk pe jd kat blkg.lps je dr kete tu aku terus tekan minyak.risau kereta td berpusing ke arah ktorg sbb rempuhan dr kete blkg ktorg.bunyi dentuman n break emergency je yg aku dgr.ya Allah hopefully x de nyawa yg terkorban.serius aku berdebar sgt.if aku sorg n pe2 terjd mungkin x terasa sgt.tp sbb ajim n kak cik dlm kete skali n if anything happen serius i will regrat my whole life!
hampir2 disapa maut....
syukur masih bernafas....
oh....agak cuak tuk drive esok alik shah alam:(
p/s:saya serius cerita kat awak td.saya cuak gila.but then awak leh main2 lg.rasa mcm awak x de perasaan lgsg dgr cite tu. if it real happen do u feel sad??or just say it bnd nak jd??yup.upset when rasa mcm ada org x kisah n x concern lgsg:(

hei kila !! terkejut aku baca entri kau ni. serius kau xde pape ke beb ? Ya allah.. syukur sangat2.. benda mcm ni memang x leh jangka kan ? even kalau kita drive cerefully pun, still boleh jadi macam2. hmmmm........ aku baca pun dah dapat bayang perasaan takut tu. Ya Allah... semoga kau dijauhi dari segala malapetaka..
ReplyDeletealhamdulillah x de pe2.
ReplyDeletelucky kete aku kat depan.
kalau kete aku blkg may b x sempat nak elak.
masa aku lps pun sikit je lg nak kena bonet kete aku.
kete blkg aku follow nak elak tp kena gak.
aku x tau pe jd.
aku terus speed alik.
dis is 2nd time bnd cam ni jd depan mata aku, kete lain lost control.
takut tu x yah ckp la.
menggeletar drive sampai umah.
huhu.. seram jugak aku dengar. lepas ni kalau boleh elak untuk drive kat kawasan yg agak bahaya, elak la ye..
ReplyDeletehehe....lps ni aku naik flight gi melaka:)
ReplyDelete