Friday, March 25, 2011

kemampuan kita lain-lain...

salam....

oh....terasa annoying sbnrnya dgr org duk bebicara tntg result spm.oh sudah2 lah bercerita tntg result.yg dpt result baik mungkin best n terus bercerita tp mereka yg dpt result teruk camne???bg la mereka bernafas juga.things happen n there must be reason behind that.hope result tu titik tolak tuk mereka berubah.oh...yup im annoying!

kadang-kadang aku pelik kenapa kita susah nak bg org 2nd chance?semua org melakukan kesalah.hmm...pernahkah sblm kita bebicara kita fikir sejenak....semua kata2 itu doa sbnrnya. lagi2 kata2 dr ibu bapa.hmm....ni lah masalahnya budaya kita kat malaysia ni.kita lbh melihat pada kejayaan pada paper semata2 tuk judge org.hmm...kalau org tu x pandai automatik kita punya pandangan kat seseorg tu rendah berbanding mereka yg ada result hebat2 ni.hmm....sampai bila ek bnd2 camne akan berterusan????oh...aku sekadar mampu mengeluh....

aku x tau aku lyk berbicara tntg result n pandangan org.terasa terdengar kata2 sinis.yup.ncb kita berbeza.kemampuan kita juga berbeza.kalau aku kata aku faham perasaan mereka yg berada dibawah nnt ada lak org kata kau pernah rasa ke?k.aku x pernah rasa mcm mana ada kat bwh dpt result sgt teruk or gagal.tp aku pernah nyaris berada dibwh.n it suck.that's why aku try so hard to be the best sbb aku suka lihat parent aku tersnyum hepi n bangga.aku paling benci dgr org membebel.lg2 bila kau rasa kau dah wat terbaik tp bila mereka mengharapkan lebih baik dr tu it so suck k!

aku selalu tertanya2....ada x parent yg x kisah as long as anak diorg epi n jd org???hmmm....mungkin x de kut.ye la semua parent nak anak diorg berjaya dlm pelajaran.dpt result gempak2.kalau boleh gi fly oversea.mmg terbaik la.n then x abis2 mak bapak tu duk cerita psl anak dia kat semua org.hei pe lg yg nak diceritakan kalau x pasal anak yg hebat.so secara x langsung nak bg tau gak mak bapak ni sgt hebat juga mendidik anak2 dia.ye la gene hebat mstilah anak pun jd hebat.hmm.....ntah la....sumtimes aku rimas ngan semua ni.x semestinya mereka yg stay stdy kat msia ni result diorg x hebat.n x semestinya mereka yg dpt result biasa2 ni x akan berjaya in their future life.

bila ek semua bnd ni akan stop???stop judging people based on result!

tuk anda2 yg sentiasa mendapat result hebat congrates.tp igt jgn lalai coz idup ni mcm roda.bila kita kat atas jgn lupa kita juga boleh berada kat bwh anytime.bersyukur pada segala2nya kurnian tuhan.teruskan lah usaha anda n tahniah sebab anda telah buat ibu bapa anda tersenyum bangga n puas.pasti mereka sgt bersyukur melahir n mendidik anda.jgn jadikan kejayaan anda tu sebagai tiket tuk anda mendabik dada:)

bagi mereka yg x bernasib baik.mungkin kali ni bukan rezeki anda.jgn sekali2 putus asa.selagi ada kemahuan disitu ada jalan.ramai org yg gagal sebelum mereka berjaya.bersyukurlah anda tuhan temukan anda dgn kegagalan supaya anda lebih menghargai sebuah kejayaan esok ari.jgn peduli pe yg org kata.jgn sekali2 biarkan kata2 org disekeliling anda memusnahkan semangat anda.kejayaan akedemik bukan semestinya titik ukur untuk kejayaan esok ari!:)

kan lebih baik dr kita menyindir, memberi komen2 yg menyakitkan hati, membangga diri ngan kejayaan sendiri n membandingkan kejayaan org ln, lebih baik kita membantu n membimbing mereka yg x berapa baik result ni supaya mereka x rasa tersisih n terus tercicir. sekurang2nya kita memberi mereka keyakinan semula tuk terus bersaing.

tp ini x akan berlaku kalau hanya ada seorg je yg berfikiran positif n yg ln tu negetif.pokok pun kalau ari2 kita sumpah leh mati.ni kan org.so marilah kita membantu antara satu sama lain. bg semangat semoga x de yg putus harapan:)

k enough talking....action tu lg terbaik dr duk membebel je:)

saya nak semua org berjaya dlm idup dia.

meh tolong saya!!!

p/s:oh...ari ni saya jd sgt indu kat awak lg.....hope god listen to my prayer today:)

No comments:

Post a Comment