Saturday, March 12, 2011

oh tuhan....

salam....

actually byk je nak membebel kat sini...tp x tau nak mula dr mana.aku x tau pe sbnrnya yg difikirkan oleh otak n pe sbnrnya ati rasa.yg pasti pe yg terjd ari ni x akan terjd kalau kita masing2 tau dimana batas kita n tanggungjwb kita.oh tuhan....agak terkejut dgn dugaan ari ni.yup saya menangis.tp bersyukur tuhan buka kan mata ini tuk melihat realiti yg berlaku.oh tuhan ati ni sgt sedey....

terasa mcm mh ada kat umah n menangis kat ma.tp ari isnin ni ada paper.oh tuhan...perlukah aku menangis???menangisi diri sendiri.aku cuba lyn semua org sebaik mungkin.walau kadang2 ada yg x deserve pun di lyn baik tp aku sedar Kau wujud Ya Allah.....hanya Kau je yg berhak menghukum n membalas perbuatan mereka....oh tuhan....kuatkan ati ni....setahun rupanya ada yg x senang ngan diri ini.ada ati yg berdendam.ada ati yg terluka.mungkin silap diri....terlalu baik dgn semua org.....

kenapa aku x tau perkara sbnr lbh awal???hmm....mungkin ini lah dugaan n cabaran untuk exam kali ni.patutlah ati ni berdebar.sampai terdetik pertanyaan....'sgt smoothnya sem ni....betul ke?'sampai cam tu skali ati berkata2.hmm....ni cara tuhan berbicara ngan hambanya.menyedarkan hambanya.....aku sedey n ati ni sgt marah.saya menjadi mangsa keadaan.pe kah ini maksud persahabatan dr org2 seperti itu???oh tuhan....lindungi aku.cukuplah itu yg pertama n terakhir.aku rela tidak punyai sahabat....

mh melupakan pe yg terjadi ari ni.mendoakan kebahagian org ln mungkin lbh baik dr menyimpan dendam.semoga tuhan menyedarkan dia tntg tanggungjwb n amanah.semoga mereka masih berpeluang mengecapi bahagia.semoga msh ada sinar bahagianya.mungkin tuhan menduga mereka supaya mereka menjadi lebih kuat....oh tuhan....semoga aku juga jd lbh kuat.semoga aku juga dilindungi dr bnd2 seperti ini lg.semoga dijauhi diri ini dr mereka2 yg lalai dr tanggungjwb....

oh tuhan.....hanya kau sj yg th tentang ari esok.....

p/s:terima kasih dayah n awak untuk ari ni.saya th saya msh ada sahabat2 yg baik.semoga Allah melindungi kalian juga:)

No comments:

Post a Comment