salam....
result dah kuar....sedey....nape stp sem pasti ada bnd yg mencacatkan result?nape msti ada satu yg busuk disitu????oh...sgt emosional n sedey:(lg sedey sbb knp paper favourite tu dpt B+ je???hmm....k sgt sedey ni.sampai rasa esok x mau gi keje.rasa nak gi recheck paper je esok...hmmm....tp bila fikir2 alik....cool down qila.let past be past.hmm...decide ari isnin nak gi fac nak jumpa pn yati.nak tny nape dia x leh nak bg A kat paper tu.may b she had strong reason.n may b i overconfident n make mistake.may b my point x cukup.hmm.....tp mmg i rasa i do well paper tu.hmmm....tlg la jgn bg reason mcm last sem sbb dia sakit mata tgk point form so dia x nak bg markah sgt....argh.....stress k!
lg sakit ati psl result ni bila bnd unfair terjadi.sgt benci lecturer yg emo.coz kau wat pasal ngan aku aku bg kau mrkh sikit.padan muka!ello....leh x bg markah based pd jwpn yg aku tulis bukan nak emo2 sbb sumthing happen.pernah kena skali n aku akan igt bnd tu sampai bila2.serius sgt kejam n bila kau bg markah bukan berdasarkan performance dia, mmg sgt kesian.hai....sila lah igt ada yg maha kuasa kat atas tu.so x pe la kau aniaya org n remember bnd sama leh kena kat kamu.mungkin bukan kamu mungkin ur children yg kena....oh...im emo on this thing.sakit ati bila tgk budak2 yg kau suka, yg x perform pun, yg bila aku tanya diorg n suruh diorg expalain jwpn yg diorg tulis, diorg x leh jwb n leh dpt markah gempak subject kau....oh Tuhan....i know u c what had happened....tenangkan ati ini!
oh idup penuh dgn ketidak adilan. n then manusia menjd semakin tidak bersyukur.
seriusly i expect more.coz i know i can do better.dis sem is like sem pemulih semangat.selepas sem lps yg sgt mencabar keimanan.even in d middle of exam ari tu my fokus di distract ngan bnd2 bodoh tu.oh...serius nak abis stdy cpt.bnd2 stress yg x penting ni sila gi jauh2!benci k!saya mh jd qila yg epi2.mlm ni sungguh emo...tp pe2 pun alhamdulillah.at least it is much better from last sem.much2 better.walupun cam sedey sbb pasni mmg dah x kan jumpa la nama aku dlm dean list but then kena bersyukur coz result still above 3 lg:)still leh nak wat master after dis:)
sbnrnya life degree ni mmg byk mencabar iman n diri.byk bnd yg aku bljr juga.byk perangai manusia yg pelik2.jumpa org2 yg suka take advantage dgn kelemahan org.jumpa org2 yg x profesional lgsg.n lg kuat keinginan aku tuk terbang tinggi.nak rasa after dis bljr kat negara org.c diffrent people n sgt terign di evaluate kerana kemampuan diri!mungkin skrg i not push my self harder.kadang2 tunduk je ngan pe yg org wat.walau rasa unfair tp since x de kuasa so we hv to follow n let the other party tersenyum gembira.ntah la.mcm aku ckp awal2 life ni mmg x adil! but then mcm abah ckp kalau idup ni fare je msti bosan coz semua bnd sama n kita x akan ada keinginan nak move further:)
rasa sakit ati ari ni sbnrnya pembakar semangat tuk buktikan i can be much better.yup bnd2 camni lah stress sbnrnya sbb bila u expect more but u get less tp ni kan cabaran.cabaran.....n i will not gv up.im excited to see n gv more.nak tgk sbnrnya what i can get if i push harder.ntah la.yup sumtimes i am so upset sampai i want to gv up.but then bila tgh result sakit ati then ckp kat diri sendiri if aku usaha ckt lg msti gempak.hahaha...c manusia yg x bersyukur!tp suka bila monolog diri tu berlaku.then the next rasa nak perform terlampau hebat ckt:)
oh...lama tul aku ambil masa menulis satu post ni.hmm.....mcm2 dlm otak....
im scared to face my future but on the same times im excited...
selalu tertanya2 what i will b after 5 years or 10 years later....
tq Allah....feel much better.....:)

No comments:
Post a Comment