salam....
kenapakan tajuk post ini TAKDIR.PERFECTION.TUHAN???hehe....sbb ada bnd yg nak dibebelkan tntg 3 benda ni,n hope dis will make us think about things that happen around us:)
TAKDIR....
ajal maut....jodoh pertemuan....2 benda yg kita x akan dpt ubah.janji kita dgn yg maha Esa:)tp tuhan lupakan kita tntg 2 benda ni.bayangkan jika kita igt tntg jodoh kita.mungkin menarik.ye la, x kan ada yg patah hati....x kan ada yg sakit kerana cinta.....n lbh teruk mati kerana cinta.tp tuhan lupakan kita tntg jodoh kita.supaya kita lbh menghargai setiap insan yg datang dlm hidup kita.supaya kita lbh memahami erti kasih n sayang:)itu pasal jodoh.kalau boleh semua org nak th kan???tp bagaimana berkenaan ajal maut???hehe....soal ni x tau pun x pe kan????sebagai seorg yg muslim...kita wajib percaya tntg takdir.bukankah itu salah satu drpd rukun iman???jd jgn kita terlalu memikirkan sgt tntg 2 hal ni sampai kita jd sgt lalai n taksub, percayalah tntg janji kita n dgn yg Esa:).selain 2 bnd ni, kita leh ubah takdir kita.dlm al-quran pun ada sebut: x akan ubah sesuatu kaum itu kecuali kaum itu sendiri mengubahnya. maksudnya tuhan x kan ubah pe2 pun kecuali kita sendiri berusaha untuk mengubahnya, contohnya dlm kehidupan kita.kita sbnrnya yg menentukan untuk menjadi sumbody or nobody.....fikirkanlah....:)
PERFECTION....
kau perfect!hmm.....bnd yg paling saya x suka dgr org ckp!sape la kita untuk jadi sgt sempurna.kita hanya hambanya.hanya tuhan saje yg maha sempurna.setiap manusia ada kelemahan dia.ada unperfectionnnya.kadang2 kita je yg x nmpk bnda2 tu.ada manusia yg bijak menyorokkan kelemahan dia n lebih menyerlahkan kelebihan dia.sampai org ln sendiri tidak terlihat kekurangan itu.hmmm....jd jika kita th akan kekurangan kita, maka cubalah sedaya upaya meperbaiki stp kelemahan n kekurangan.x salah belajar kan???proses learning ni x akan terhenti kecuali bila mati.jgn ego n merendah diri lbh baik:)n bila kita ada kelebihan jgn lokek untuk share dgn org2 disekeliling.sharing kan caring:))hmm....so kalau anda rasa sgt down melihat org tu sgt sempurna fikirlah tiada yg sempurna kecuali Allah.oh sebelum terlupa untuk terlihat kesempurnaan tu anda th x betapa byk halangannya????hehe....
TUHAN....
walau pe pun terjadi....igtlah tuhan sentiasa bersama kita.semasa sedih atau gembira Dia x pernah tinggalkan hambanya.hanya kita saje yg meninggalkan n melupai Dia n kembali bila kita sedih n berluka lara.bila anda sedih dekatlah dgn yg maha Esa kerana anda akan rasa lbh kuat n jika anda gembira bersyukurlah kerana dia membuat ari2 anda penuh dgn senyuman:)
sekadar renungan bersama.ncht untuk awak n diri sendiri juga:)
p/s:nnt saya akan upload hasil projek saya.wait k:)

No comments:
Post a Comment