salam....
epi bufday abah.....epi 55th bufday....
oh mlm td bila terigt esok bufday abah tb2 cam emotional ckit....hehe....so lastly tertido...sedar2 2 o'clock already.cis....br igt nak wish tepat kul 12 mlm.tp nmpknya tido menang k!x pe2...karang nak call him....qila tolong jgn emotional ek nnt!
bersyukur sgt kpd Allah....i still hv abah....seriusly kalau x de abah, can i still running n dream about my future????i may gv up rite now...but then i hv abah....abah would never let me throw everything easily....
my hero...my bestfren....hehe....yup....im so close ngan abah....k...dulu2 org x berapa rapat ngan mak....coz ma sgt garang!hahaha....so sgt rapat ngan abah...gi mana2 pun ngan abah.mungkin sbb jarak umur ngan angah sgt jauh n ngan kak cik pun cam tu.jd bila along n angah sekolah rendah saya x skolah lg.oh dulu2 saya x duduk umah pengasuh....kak cik je....so bila pas alik tadika msti tunggu abah balik lunch hours sbb then ikut abah gi traning anak2 buah dia petang tu.sbb abah divers so ptg je gi pantai.that's why i lv pantai so much.membesar ngan pantai.ktorg gi naik basikal.oh masa tu abah gi kerja naik basikal.mungkin sbb nak fit kut...hehe...x la....sbb kete mak bwk gi keje jd abah gi keje naik basikal....so sweet kan???
one day...masa tu tb2 ujan...n we in the middle nak alik umah. sbb ujan abah pun kayuh basikal laju....n ntah camne suddenly kaki termasuk kat rantai basikal...kat part untuk tukar gear tu....ngeri kan???tp i dont remember the pain. abah kata org x nangis pun.hehe....wau!!!ye la bila tgk parut kat kaki kiri i x igt lgsung kesakitan tu.yg org igt sampai kat blok abah terus bukak tayar basikal dia dukung org terus bwk org gi hosp.still remember doktor tu balut luka kat kaki n tny sakit x n org geleng je n then alik umah.n of coz la alik umah abah kena marah ngan mak.sian abah! sbb kena marah....1. alik umah lmbt (ktorg semua msti alik b4 7 so leh magrib sama2 k) 2.sbb mak panik tgk kaki org berbalut! hehe....
abah ajar org byk bnd....dulu x suka ujan.sbb bila ujan sian tgk abah kayuh basikal. tp abah kata ujan ni rahmat....kalau x de ujan sian pokok x de air nak minum...nnt pokok mati...hehe....
abah tau org takut ombak....one day abah dukung org2.im big enough to dukung2 that time...kalau x silap masa tu 5 years old kut. bila tgk abah towards ke arah ombak....org dah jerit2 n nagis2 dah.sbb takut kan.hehe....but then slowly abah turunkan org...let my feet touch the water.oh...then....yup....nothing to fear....bila abah tgk org dah confident he let me stand by myself.face the ombak alone.hahaha....jatuh2 gak la sbb ombak besar k.
selalu bila time alik ktorg selalu jumpa ada seorg apek ni.dia jual ais krim.n selalu msti abah berhenti smbg2 ngan apek ni n then we get free ais krim!hehe...
abah let me see this world wif my own eyes....let me feel others life...belajar bersyukur ngan pe yg kita ada....if we dont hv so much thing....we still hv sumthing....abah ajar be polite n nice wif everybody....thats why stp petang kita leh makan aiskrim free....hehe....
the most important....he make me believe in myself....never be afraid....
abah do so much thing....just to let us be epi...
abah seorg manusia gak...n he do mistake too....
tp abah tetap abah....n x pernah kurang sedikit pun kasih sayang kat abah.
wat ever happen yesterday n tommorow i promise i will alwayz love u
epi 55th bufday....
semoga tuhan memberi kita peluang untuk bersama lg tahun hadapan....
sayang abah!!!

No comments:
Post a Comment