Monday, October 18, 2010

dugaan....

salam...

kita x kan tahu bila tuhan nak duga kita.sedar2 je cabaran dah ada kat depan mata.sbb kan x bersedia kita selalu je mengeluh n nangis dulu b4 we realise that we r capable to face it!manusia kan!sape yg suka ngan cabaran.kalau leh nak je idup senang lenang n bahagia sentiasa:)

x salah nak nangis.tp jgn nangis lama2 sampai kita jd sgt lemah n dikuasai emosi.hmmm.....positifkan fikiran.kalau rasa susah sgt nak motivate diri cuba cerita kat sumone yg kita trust.yup mungkin problem x selesai tp at least org2 tu leh berfikiran waras n menasihati kita.sekurang2nya ia membantu kita untuk kembali ke reality!

kadang2 kalau kita terlalu berfikiran negatif lagi parah.bnd yg simple pun akan jd remeh n berat.so sila la merefill sebanyak mungkin aura2 positif semoga kita akan lbh tenang n yakin untuk berhadapan ngan situasi2 yg mencabar jiwa n raga ni.n semoga kita pun nmpk la jalan keluarnya.n igt jgn sekali2 lupa n berpaling padaNya.dugaan n cabaran ini tanda kasih n sayangnya pada hambanya.tanda dia x pernah pun setiap saat Dia berpaling dari kita.

n semoga ngan cabaran ni kita semua makin tabah.makin kuat.n makin sayang each other....

Ya Allah....belum puas waktu aku bersama dia....belum terbalas segala jasa dia....kau berikan la aku kesempatan ya Allah....

No comments:

Post a Comment