salam....
hehe....sempat lg kan menaip2 kat cni padahal esok ada 2 paper untuk dijawab n distdykan mlm ni!tp saya dah dlm mood epi2 nak oliday dah ni!hahaha.....yeah 3 weeks off tanpa buku n lab!suka sgt2!msh igt tb2 ari tu bila saya ckp x sabar nak oliday tb2 ada org tu lak x sabar nak alik u balik.then saya tny x hepi ke cuti n duk umah????jawapan ringkas: X, TENSION!
hmm.....dan mulalah otak saya duk berfikir2 camne nak wat dia hepi????n camne lah leh saya menpositifkan segala benda2 negatif dlm kepala otak dia tu.hmmm....k....saya x nafikan bila sorg2 je kat umah tu yup kadang2 stress gak.ye la byk sgt emosi2 yg x stabilkan. pastu ditambah ngan ego semua org yg leh thn hebatnya camne la kdg2 x tegang.hmm.....yg pastinya saya yg x terlibat kat cni pun akan jd org yg terlibat.ye la kena soal selidik kan since semua org cam rasa saya ni tau semua benda kan????hahaha.....mari gelak jap!
k...let move kepada benda yg positif ckit.ala2 nasihat yek.saya th anda baca.so sila baca n fikirkan ok.saya tulis sbb saya th emosi anda yg x stabil skrg.kalau saya ckp nnt msti awak suka ckp camni:kau lain!ye saya lain.saya kan alien!hahaha....kita sama je sayang.berhadapan ngan situasi yg sama.jd baca dlm keadaan tenang n fikirlah ngan waras.penat dgr kamu menangis k!yup...kamu bersalah wat saya pening kepala n risau k!let hepi n senyum2.x baik duk nangis2 n stress ni.benda yg lps jgn duk igt2 lg.anggaplah kritikan mereka tu satu cabaran tuk kita!buktikan they r wrong.totally wrong k!let prove ur better then they think.kalau awak mix up bnd lps n skrg tu jdnya bertambah sakit n parah lah hati n jiwa anda.
mungkin awak kata, eleh kau berlagak je kuat.tp kau nangis gak.yup i cry.alot k!tp nangis kecewa ngan takdir tuhan???x skali2!saya nangis sbb saya rasa bersalah.saya tlh wat mereka sedih!wat if lps saya wat cam tu tuhan tarik mereka dr kita.kita x dpt jumpa mereka lg.wat if kita x sempat pun mintak maaf atas kesalah kita???mungkin susah nak lafazkan perkataan ni.tp dlm hati ni tuhan je th camne perasaan kasih n sayang ini.saya x ckp anda x sayang mereka.cuma saya th anda sensitif n emosi anda wat kan anda bertindak begitu.
igtkah anda pada arwah nenek???sgt indukan nenek.mungkin kalau nenek ada keadaan mungkin lbh senang.kita semua mungkin lg kuat.tp....tuhan sayangkan dia.bersyukur sgt tuhan temukan kita ngan insan yg sgt penyabar.sgt kagum ngan kesabaran yg ada dlm diri nenek.infact saya rasa x de org yg lbh sabar dr dia yg pernah saya jumpa.pernah tgk nenek marah??igtkan camne kalau nenek terasa hati???igtkan camne nenek menjaga hati semua org???rasa nya saya x perlu cerita camne nenek.awak juga kenal sgt ngan nenek.dulu pernah saya mengadu pada nenek, saya x tahan ngan perangai mereka yg x pernah puas n ada je yg x kena.n sampai skrg saya pegang ncht nenek.kita ada seorg je ibu n kita ada seorg je ayah, camne buruk mereka, mereka tetap ayah n ibu kita. kalau diaorg x sayang kita, kita x mungkin ada kat cni, jd nya nenek suruh saya sabar.nenek kata kalau dia leh jaga arwah moyang kita jdnya kita msti lg kuat dr nenek sbb nenek kata kita skolah tinggi2!dalamkan maksud ayat nenek tu. kerana kata2 nenek tu yg wat saya x tido ari tu.
awak.....kalau saya kuat....kalau saya leh hadapinya....saya tahu awak pun boleh.jgn simpan perasaan marah tu lama2.jgn simpan sakit hati tu sbb nnt leh jd barah!saya th kadang2 saya juga emosi.saya juga x tunjuk contoh yg baik, tp saya rasa awak bijak untuk menilai mana yg baik n mana yg buruk.saya juga pernah rasa pe yg awak aras skrg.x suka duk lama2 kat umah.tp kalau kita x balik sape nak balik?tu umah kitakan?yup duk umah mmg sgt buzy.kena bgn pagi, kena kemas umah, kena wat ni n wat tu, tp kalau kita x wat sape lg nak wat???lg pun itu umah kita kan???ntah la.x tau la bila start wujud persaan suka sgt balik umah.hahaha....bunyi cam menipu je.tp itulah kenyataan.kan kita pernah kata umah kita tu ada spell!hahaha....kalau lama x balik homesick, tp kalau selalu balik sakit jiwa.tp itulah yg best.kalau sape yg nak rasa gangguan emosi yg melampau mari lah singgah umah kami.hehe....hei umah kita tetap umah kita.sbnrnya sbb dah terbiasa ramai2 kat umah so kalau kat umah tu ada kita sorg, mak n abah je tu yg sakit jiwa tul x???sbb ma n abah x tau nak gaduh ngan sape!hahahaha......
saya nak awak senyum baca post ni.dah2....jgn igt yg sedih2.jom igt semua yg best.yup saya th anda indukan semua tu.yes miss everything so much.indu sgt time kita kat perak kan???indu lpk pantai setiap ari.indu gi makan roti canai malam2.indu gi picnic.indu gi memancing!hahaha....kesimpulannya indu semua bnd.tp x bermakna bila kita kat cni kita x leh nak rasa bahagia cam tu.mungkin skrg semua buzy sgt.tp we still hepi2kan.awak hepikan bila kita gi dinner ramai2.awak hepikan bila stp kali ari raya.mungkin skrg kita x leh tiap2 ari wat bnda together.infact kita sgt susah nak makan bersama pun.tp itu bukan alasan.once a month kita msti ada time untuk semua org kan???kan mcm saya kata kerana masa yg ada tu terlalu terhad jd mari kita hargai setiap masa yg sgt berharga bersama.bukan igt bnd yg sedey2 k!
sbnrnya bila duk sorg kat umah punleh je hepi.tp kena berkorban bgn pg la.pe kata esok awak start semua bnd ngan kamu yg hepi2!.la x salahkan kita yg menjernihkan keadaan???lg pun kamu dah nak balik stdy balik kan.so jgnlah wat mereka terasa lama2.kalau awak segan nak mintak maaf let do ur part as very good daughter!esok kamu bgn tolong ma wat breakfast k???then gi antar breakfast then breakfast ngan ma then kemas umah then diorg pun rasa hepi.of kos la mesti la ada perli ckit pg tu tp plz2 jd sgt positif.jgn amik ati sgt pe yg diorg rasa.believe me semua org akan ada dlm mood yg baik esok!trust me k!tp itu pun if awak rasa nak wat la.selalunya camtu la yg saya wat kalau saya x nak sakit ati ari tu n nak sema org hepi!ye la bila awak bgn lmbt mood dah x best dah.sbb mereka x suka kan kita bgn lmbt!x pe wat semua keje, yg kita tolong tu bukan sape2 pun parent kita gak kan???kamu hepi2 k!u still hv 4 days until sunday.ala bukan susah nak pujuk diorg.bukan susah sgt pun nak wat diorg hepi.pe pun terpulang pada diri kita balik.ye la saya th anda bosan ngan rutin yg sama stp ari tp remember one thing peluang kita ngan mereka hadir sekali seumur idup. wat if x de ari esok???so fikir2 kan lah k!
p/s:awak semua org sayangkan awak sbb tu diorg semua duk call org kat cni n tny kenapa ngan awak.kalau diorg x care diorg msti wat bodoh je.tp dia parent kita yg sgt care!
p/ss:saya akan balik ari jumaat ni.insyaallah la.so nnt kalau sempat kita lpk pantai n nangis2 k!hahaha....
promise me one thing!forget the past n tolong2 lah kuat n kurang2 kan sensitif tu!
saya sayang awak+abah+mak+azim+along+angah+ana+raihan+.......
icing+brownie+ikan2 kap jugak!

No comments:
Post a Comment